Högsommar värme?

Neej vi vill inte! Varken jag eller lipton vill ha värme, det är inge kul att gå prommenader eller något sådant. Det som började så bra med höst i helgen. Vart tog det vägen?

Ja hur som helst, vi tränar massooor! Och som sagt, igår var det veterinär besök. Men Den veterinären var inte så jätte prat glad, Allt som allt var vi väl där i tre minuter, Lipton fick sprutan, han skrv papprena, tog betalt. Sen var det över med. Jag kände bara, att om det här hade varit min läkare hade jag bytt direkt. Och visst är det väl så med veterinärer med? Att man ska trivas med dem oxå? Neeej. Kändes inte så bra, även om det var effektiv tid.

Vi var på långis idag, eller ja, det är ju ingen långprommenad när han blir stor, men för hans ålder var det en lagom lång prommenix, och han gick lös halva tiden, där jag tyckte det lämpade sig bäst, för resten av vägen hem var brevid bilvägen, och mja, valpisar är ju lite som dom är ändå. Och han är väldigt bra på att hålla kontakten med mig när han är lös. Men jag kom på mig själv, att om jag vill kalla in honom så måste jag vissla, för det är i princip det enda han lyssnar på just nu, dumma mig, jag skulle ju öva in "hit" Men man har ju hört att dubbelkomandon inte är bra alls, och jag säger gärna "komhit". Så kanske visslandet är bättre då? Ocheftersom han lyssnar på det så bra kanske han är jätte duktig på klick träning? hmmm.. tåls att tänka på.

Om någon vecka eller så skulle en kvinna komma till bruks och visa och snacka om klickträning och jag tycker det känns som en rolig träningsform. Så vi får se hur det utformar sig!

OCh så även idag stötte vi på ett par kvinnor på prommenaden, som tyckte om briardbäbisar =) För det är en sak jag märkt, när vi bodde i Oxelösund/Nyköping var det inte så många som tyckte det vr så ovanligt med briarder. Men här är det inte lika vanligt. Det är ju lite skoj faktiskt =)


Men iallafall, nu ligger lurvet och sover, äntligen. Det är väl inte så kul när det är så varmt nu.
Men vi hörs vidare som alltid!

 

Ikväll kommer mer bilder på honom när han INTE sover ;) haha . Men dt är ju lättast o fota dem då


Kommentarer
Postat av: Jaana och Slash

Hej!!

Oj,det var lite skillnad på vikt det....vägde Slash i fredags och då vägde han 7,65..nästan 4 kilos skillnad.Men Slash är tunn stackaren så nu ska det ätas dubbelt så mycket så han kommer ikapp brorsan.



Ha de gott!!!

2009-09-01 @ 18:20:52
URL: http://labbobriard.zoomin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0