Varför göör han så?

Mitt lurviga odjur äter massa bajs ute hela tiden. Det är så himla jobbigt, för så fort han stannar o nosar på en fläck kan man inte va säker på om det är bajs eller  bara nosning.
Vad ska jag göra, växer det bort. eller kommer han alltid vara en poopälskare?

Sen upptäckte jag en sak på vår lång prommenad idag. Tänkte vi skulle leka lite, med kasta pinne och apport så att säga. Men han är TOTALT ointresserad av apport. Det gick bara inte. Däremot kamp, drag lekar. Det är favvo, för han ska ALLTID hoppa och bita tag i ens vantar.

det här kanske inte är så himla ovanligt så, och jag vet att man inte ska jämföra med sina tidigare. Men båda tidigare hundar var alltid jätte pigga på att springa och hämta pinnarna. Är lipton bara lat?

hmm...?

Kommentarer
Postat av: Jaana och Slash

Hej!

Slash med..äter bajs alltså..på promenaderna så kan han helt plötsligt börja vädra och så drar han iväg och äter så mkt han hinner innan jag är där och bannar honom....det är jobbigt o äckligt men är nog så att vissa hundar bara inte kan låta bli och det är svårt att få bort den ovanan vet jag då min ena labbe gjort det hela livet och många andra hundar jag känner....vi får hoppas att dom slutar upp med det när dom blir äldre...iaf någorlunda.

Ha det gott!



2009-10-19 @ 17:52:35
URL: http://labbobriard.zoomin.se
Postat av: Jaana och Slash

Samma här med stenar...dom slinker också ner men inte lika mkt som när han var mindre så det går nog bort...inte kul när det knakar i munnen och farligt är det också...Busgrabbar!!!

2009-10-21 @ 09:32:52
Postat av: Laila m syster Disney

lär honom att han får ge dej de ni ska kampa med.. börja med att bara lägga saken på backen vid dina fötter och få in de momentet att om han ger dej saken så kampar ni med den.. och sen får du utöka tills han hämtar sakerna.. tror inte han är lat.. han fattar nog inte riktigt vad han ska göra..

lycka till!!

/Laila, Axa å Disney:D

2009-10-31 @ 17:28:43
URL: http://www.nogg.se/firstaxelle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0