Lite nytt.

Hejsan!
Idag har vi införskaffat en större bilbur till lipton, superduper bra =) Han verkade trivas som firren i vattnet. Känns väldigt bra eftersom det inte känns så bra att "tvinga" in dem i buren. Han tycker ju inte det är så kul att sitta i den gamla buren men när han väl sitter där så är han jätte duktig, men med den här nya var det liksom inga problem =)  

Sen köpte vi lite diversesaker. Upptäckte att det inte är så bra att ha en plastpåse med köttbulle i när man tränar, tar mig en evighet att få ut godiset åt Lipton och då har han redan vrt jätte duktig och hållt kontakt med mig i en evighet så signalerna blir ju helt knasiga. Såå vi införskaffade en sån fin "Godispung"*haha* Ja man hänger den givetvis i en ficka eller i en hälla i byxorna, eller i skärpet, så det blir nog kanoners.

Sen köpte vi lite leksaker och en aktiveringsboll, den var riktigt kul tyckte lipton. Han förstod i princip direkt vad han skulle göra med den, det gjorde däremot inte hugo och trodde att det var en boll man skulle kasta runt på, så det blev lite tokigt. Men tillslut så fattade han och slutade.

Vi vägde även lipton när vi var på Djurmagasinet, hela 11,8 kg väger han!!! Tyckte att han hr blivit stor minsann.
Men ja, vi får väl se vad veterinären säger idag, vi ska nämligen dit o lipton ska få sin valp spruta? har jag för mig, haha neeh mamma har mer koll på det där än vad jag har.

Hoppas ni har det bra, och får en trevlig vecka! VI hörs vidare!

Kommentarer
Postat av: Maria

Dom väger samma då... :)

2009-09-02 @ 11:15:46
URL: http://www.hot-spots.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0